Τι σημαίνει, πραγματικά, το «Αλλάχ ου ακμπάρ», που το ακούμε σχεδόν καθημερινά πια, ως ένα δυσοίωνο και φρικτό προάγγελο θανάτου τα τελευταία χρόνια; Τι θέλουν να εκφράσουν με αυτόν τον άγριο λαρυγγισμό οι φανατικοί Ισλαμιστές;
Επικαλούνται τον «Θεό» ή / και κάτι άλλο; Ήταν πάντα ίδια αυτή η «επωδός» / ιαχή, ή άλλαξε με τον καιρό, ώστε να εξυπηρετήσει τα πατριαρχικά συμφέροντα των μουλάδων και των ιμάμηδων;
Για να βρούμε ουσιώδεις απαντήσεις, θα ανατρέξουμε σε πηγές και κείμενα, τόσο παλαιότερα, όσο και νεώτερα και θα λάβουμε ως βάση τη μαρτυρία του Βυζαντινού χρονικογράφου Γεωργίου Μοναχού ή Αμαρτωλού, που έγραψε «Χρονικόν» από «κτίσεως κόσμου» έως το 842 μ.α.χ.χ. Ο Γεώργιος Μοναχός έζησε στην Κωνσταντινούπολη, κατά τον 8ο – 9ο αιώνα μ.α.χ.χ., δηλαδή δύο μόλις αιώνες και κάτι μετά τον Μωάμεθ, τον οποίο ονομάζει ορθότερα ως «Μουχούμεδ» (πολύ πιο κοντά στο Μοχάμεντ των Αράβων).
Παρά το γεγονός ότι ο εν λόγω χρονικογράφος εμφανίζεται λάβρος κατά πάντων των θρησκευτικώς «αντιφρονούντων», λυσσαλέως καταρώμενος τους «ειδωλολάτρες» και άκρως υβριστικός απέναντι σε όποιον… αιρετικό, αλλόθρησκο, οπαδό οποιασδήποτε αρχαίας θρησκείας ή και «Έλληνα τη πίστει», οι πληροφορίες που μας δίνει μέσα στο φανατισμό του, στο έργο του «Χρονικόν», είναι πολύτιμες σε σχέση με τις σκοτεινές και ταραγμένες εκείνες περιόδους των Μεσαιωνικών Χρόνων. Αλλά εμείς στο παρόν θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με κάποιες ιδιαίτερα σημαντικές αναφορές σχετικές με το «Αλλάχ ου ακμπάρ».
Διαβάζουμε στο «Χρονικόν» (τομ. Β΄):
«Και σ’ όλα αυτά εναντιώθηκαν οι ασυλλόγιστοι και ταλαίπωροι (εν. οι Άραβες οπαδοί του Μωάμεθ / Μουχούμεδ), καθώς ποτέ μέχρι σήμερα δεν απαλλάχθηκαν από την παλαιά και άθεη πλάνη τους, αλλά με το πρόσχημα της θεοσέβειας, λατρεύουν λανθασμένα τα είδωλα και διόλου δε γνωρίζουν (από τότε) οι λίαν ανόητοι και ανεγκέφαλοι αυτοί το δόλο του αρχέγονου κακού δαίμονα που είναι κρυμμένος μες στη θρησκεία τους.
Από παλιά λάτρευαν τα είδωλα και τη λεγομένη από τους Έλληνες Αφροδίτη, δηλαδή την ηδονή προσκυνούσαν, καθώς και τον αστέρα της, γιατί αυτός είναι ο εωσφόρος καταπώς λένε. Αυτήν, λοιπόν, (την Αφροδίτη) στην κακόηχη γλώσσα τους την ονόμασαν ‘Κουβάρ’, που σημαίνει ‘μεγάλη’, επιμένοντας έως τώρα την Αφροδίτη Θεό να ονομάζουν.
Και για να μη φανούμε σε κάποιους ως ψευδολογούντες, ας αποσαφηνίσουμε το μέγα τους μυστήριο (των Αράβων). Αυτές είναι οι λέξεις της ρυπαρής και άκρως βέβηλης προσευχής τους: ‘Αλλά, Αλλά, Ουά, Κουβάρ, Αλλά’. Και το μεν ‘Αλλά, Αλλά’ ερμηνεύεται: ‘Ο Θεός, ο Θεός’ (συγκεκριμένα, ο Αλλάχ), το δε ‘Ουά’: ‘μείζων’ και το ‘Κουβάρ’: ‘Μεγάλη’, δηλαδή η Σελήνη και Αφροδίτη. Το οποίον έχει έτσι: Ο Θεός, ο Θεός μείζων και η Μεγάλη, δηλαδή η Σελήνη και Αφροδίτη, (είναι) Θεός. Και αυτό το αποσαφηνίζει η εισαγωγή του τελευταίου ‘Αλλά’.»
Αφήνοντας κατά μέρος την υστερία του καλόγερου εναντίον της Θεάς Αφροδίτης (: ένας «κακοδαίμων», με τη χριστιανική μόνο έννοια, εννοείται), αλλά και του άστρου της, δηλαδή του ομώνυμου πλανήτη, παρατηρούμε τα εξής:
Πρώτον, η όλη έκφραση έχει συντμηθεί σήμερα και ακούγεται μόνο το «Αλλάχ ου ακμπάρ», ενώ η λέξη ουά έχει χωριστεί και το –α- έχει ενσωματωθεί στο ‘κμπαρ’.
Δεύτερον, ο ίδιος ο Αλλάχ, τότε, ήταν, λεγόταν: «Αλλά». Τρίτον, ο σημερινός τρόπος εκφοράς μάς οδηγεί στο ότι ο Αλλά / Αλλάχ για τους Μουσουλμάνους είναι όχι απλώς μεγάλος, αλλά «μείζων», όπως λέει ο χρονικογράφος και θα δούμε πόσο δίκιο έχει. Τρίτον, η έκφραση σήμερα, έχοντας «ψαλιδίσει» τις ενοχλητικές νύξεις που οδηγούν στο συμπέρασμα του Γεωργίου Μοναχού ότι η Αφροδίτη είναι ο… Αλλά, παίρνει ένα εντελώς διαφορετικό –και παράδοξο εννοιολογικά και γλωσσολογικά- νόημα, αφού «Κουβάρ» (Κμπαρ) είναι: Η Μεγάλη!
Πολλοί σήμερα έχουν εντοπίσει την παράφραση στις δυτικές γλώσσες –και ειδικά στα δυτικά ΜΜΕ, που εντέχνως αποκρύπτουν το «μείζων» και προτιμούν το «μεγάλος»- αν και οι περισσότεροι δεν έχουν φθάσει στην ουσία του πράγματος, ούτε και έχουν αναζητήσει το παρελθόν και την πρόελευση της φράσης σε βάθος. Απλά, οι σημερινοί αναλυτές, σχεδόν στο σύνολό τους, επισημαίνουν ότι, σε κάθε περίπτωση, η λέξη αυτή (Κμπαρ) δείχνει συγκριτικό βαθμό και μεταφράζεται ως «Ο Αλλάχ είναι μεγαλύτερος» -«μείζων» όπως το ανέφερε ο Γεώργιος Μοναχός, ο οποίος όμως το τόνισε υπονοώντας τη διασύνδεσή του με την Αφροδίτη ως «Μεγάλης».
Σε κάθε περίπτωση, το συμπέρασμα είναι ότι, για όσους το φωνάζουν, ο Αλλάχ είναι μεγαλύτερος από τους άλλους Θεούς, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση οι «άλλοι» να γίνουν αποδεκτοί από τους οπαδούς του «Αλλά»… Και ας υπάρχουν οι «επίσημοι» εκείνοι παπαγαλίζοντες, που μας μιλούν για δήθεν μετριοπαθές Ισλάμ!
Παρόλ’ αυτά, θα πρέπει να επιμείνουμε: Τι ακριβώς λένε με το «Αλλάχ ου ακμπάρ» οι Τζιχαντιστές και οι άλλοι Ισλαμιστές, χωρίς μάλιστα να ξέρουν την… προϊστορία αυτής της «ιαχής»;
Θα πούμε εδώ ότι υπάρχουν και άλλες διάσπαρτες αναφορές συγγραφέων του 7ου – 10ου αιώνα μ.α.χ.χ. κατά κύριο λόγο, κυρίως Βυζαντινών (π.χ. ο Κωνσταντίνος Ζ΄ ο Πορφυρογέννητος, ο οποίος δηλώνει πως η συγκεκριμένη φράση εχρησιμοποιείτο μόνο ως πολεμική ιαχή των Μουσουλμάνων ήδη από τότε), στις οποίες αναφορές οι Άραβες Μωαμεθανοί, οι οποίοι είχαν μετονομαστεί σε Σαρακηνούς από τον ίδιο τον Μωάμεθ, «κατηγορούνταν» ότι ουσιαστικά λάτρευαν μια «Σύρια» Θεά (τη Σύρια Ιστάρ – Αφροδίτη) ονόματι Κουβάρ (Μεγάλη), «Τσουμπάρ» ή «Τσαμπάρ», η οποία συνδεόταν και με τη Μαύρη Πέτρα της Κάαμπα. Είχαν δίκιο εκείνοι οι παλαιοί συγγραφείς ή όχι; Θα τα δούμε σε λίγο όλα αυτά πιο αναλυτικά.
Ας ξεκινήσουμε, όμως, με όσα λένε επισήμως οι ίδιοι οι Μουσουλμάνοι (όσα θέλουν να πουν, για δικούς τους προπαγανδιστικούς λόγους) και ας εξετάσουμε, εκτός των άλλων, αν η έκφραση λέει απλώς «Ο Αλλάχ είναι μεγάλος» ή τονίζει το ότι είναι «μεγαλύτερος» των άλλων «Θεών», δημιουργώντας μια εκ προοιμίου πολεμική έναντι όλων των υπολοίπων, δηλαδή των «απίστων».Δείτε την επόμενη ή προηγούμενη σελίδα πατώντας τα νούμερα