Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε να κρύβει τα likes στις αναρτήσεις από την Παρασκευή (27/9).
Το Facebook ξεκίνησε να τεστάρει μια νέα και πολύ μεγάλη αλλαγή στην πλατφόρμα του, η οποία είναι η απόκρυψη των like και των αντιδράσεων στις αναρτήσεις του κάθε χρήστη. Οι δοκιμές ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή (27/9) από την Αυστραλία και η εταιρεία, αναλόγως τα αποτελέσματα που θα λάβει, πιθανόν να συνεχίσει τις δοκιμές και σε άλλες χώρες και έπειτα θα αποφασιστεί εάν αυτό θα ισχύσει σε όλους τους χρήστες.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι χρήστες θα μπορούν να κλικάρουν το εικονίδιο του like σε κάποια φωτογραφία, κείμενο ή βίντεο που αναρτάται στην πλατφόρμα, αλλά μόνο ο δημιουργός της ανάρτησης θα γνωρίζει πόσοι άνθρωποι έχουν εκφράσει την αρέσκεια τους. Αυτή η σημαντική αλλαγή θα μείωνε σε ένα βαθμό την πίεση των χρηστών να κερδίσουν επιδοκιμασίες και έτσι η προσοχή να μεταφερθεί στο ίδιο το περιεχόμενο της κάθε ανάρτησης, παρά στη δημοτικότητα αυτής.
Όπως δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook με γραπτή του δήλωση στο CNET, «πραγματοποιούμε περιορισμένα τεστ όπου το like, άλλες αντιδράσεις αλλά και ο αριθμός προβολών των βίντεο θα είναι απόρρητος για τους χρήστες του Facebook σε ολόκληρο τον κόσμο». Το Facebook ήδη δοκιμάζει σε ορισμένες χώρες αυτή τη δυνατότητα στην πλατφόρμα Instagram.
Οι χρήστες μπορούν να γνωρίζουν πόσα likes έχει αποσπάσει η φωτογραφία που έχουν αναρτήσει και πόσες φορές έχουν προβληθεί τα βίντεο τους, αλλά αυτά τα αριθμητικά στοιχεία δεν εμφανίζονται πλέον δημόσια.
Με αυτόν τον τρόποι οι ειδικοί θέλουν να μην επιβαρύνεται ψυχολογικά ο χρήστης για να λάβει τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό like σε ανάρτηση. Το instagram έκρυψε τα like σε επτά χώρες από τον Ιούλιο: την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Βραζιλία, τη Νέα Ζηλανδία , την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Ιαπωνία.
Το Twitter επίσης δοκίμασε αυτή τη μέθοδο, αλλά διαπίστωσε ότι οι χρήστες του μέσου αυτού ενδιαφέρονται λιγότερο για tweets όταν δεν συνοδεύονται από στατιστικά στοιχεία δημοτικότητας τους. «Όταν αφαιρείς αυτούς τους δείκτες, οι άνθρωποι συμμετέχουν λιγότερο», είχε πει τον Αύγουστο ο Κέιβον Μπέικπουρ, διευθυντής προϊόντων του Twitter, σε συνέντευξη Τύπου στο Σαν Φρανσίσκο.