Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, προχώρησε σε εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε «τέσσερα δραστικά μέτρα» που έχουν στόχο την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων οι τιμές των οποίων είναι αυξημένες στη χώρα μας, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Τα μέτρα κατά της ακρίβειας
Αναλυτικά, ανακοίνωσε:
- Μείωση παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι εκπτώσεις των παραγωγών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%. Το μέτρο αφορά τα εξής προϊόντα: απορρυπαντικά, καθαριστικά, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
- Αποτρέπονται οι αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Δεν επιτρέπεται σε προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές προϊόντων να κάνουν εκπτώσεις σε προϊόντα για 3 μήνες, μετά τις ανατιμήσεις. Αφορά όλα τα προϊόντα που διατίθεται στα σούπερ μάρκετ.
- Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρέωση των προμηθευτών να πωλούν τα προϊόντα σε καθαρές τιμές. Εκδίδουν πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές ή φύρα. Το μέτρο αφορά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
- Τέλος, πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέδρους στο βρεφικό γάλα. Το ύψος αυτού ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους και εμπορικού κόστους 7%.
Ο υπουργός ανακοίνωσε πως από τις έρευνες που έχουν γίνει στην αγορά, έχουν επιβληθεί 1.865 πρόστιμα, συνολικής αξίας 13.416.000 ευρώ.
Ο πρωθυπουργός, στην πρωινή του τοποθέτηση είχε αναφέρει πως στόχος είναι «να αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά, που, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτό, προφανώς, δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό».
«Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή» συμπλήρωσε.
Καταλήγοντας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι «μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι το οποίο το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει μέσα από μια σειρά μέτρων υποστήριξης των νέων οικογενειών».