Η χώρα ελπίζει να ενισχύσει τον τουρισμό, δίνοντας έμφαση στην υποβρύχια αρχαιολογία
Σίγουρα δεν θα εντοπίσει κανείς την Αλβανία στη λίστα των top προορισμών για καταδύσεις, όμως η χώρα φαίνεται πως κάνει μια προσπάθεια να δώσει μια ώθηση στον συγκεκριμένο τομέα.
Μία έκθεση φωτογραφίας στα Τίρανα, από την αλβανική Εθνική Υπηρεσία Ακτογραμμής παρουσιάζει ναυάγια που εντοπίστηκαν κατά μήκος των ακτογραμμών της στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας κι έχει ως στόχο την ένταξη της υποβρύχιας αρχαιολογίας στην τουριστική βιομηχανία.
Σύμφωνα με το Associated Press, από το 2007, η μη κυβερνητική ναυτική οργάνωση RPM, σε συνεργασία με την αλβανική κυβέρνηση, ερεύνησε το ένα τρίτο των αλβανικών ακτών, που αποτελεί μέρος της αρχαίας περιοχής, γνωστή στους Ρωμαίους ως Ιλλυρία. Μέχρι στιγμής, έχουν βρεθεί 38 προηγουμένως άγνωστα ναυάγια πλοίων στον βυθό του Ιονίου. Ανάμεσα σε αυτά, 6 πλοία που είναι τουλάχιστον 2.000 ετών.
Ο Auron Tare, επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Ακτογραμμής, ελπίζει η έκθεση να ενισχύσει το τοπικό ενδιαφέρον για τις αρχαιολογικές πηγές της περιοχής και να δώσει μια ώθηση στον τουρισμό -ακόμη και στις καταδύσεις- στην ακτογραμμή της χώρας.
«Έχουμε μια μεγάλη ποικιλία τέτοιας υποβρύχιας κληρονομιάς, αλλά, μέχρι στιγμής, δεν γνωρίζαμε πώς να τα συντηρήσουμε και να τα χρησιμοποιήσουμε», δηλώνει.
Όπως αναφέρει το Balkan Insight, μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στη χώρα, η άλλοτε παρθένα ακτογραμμή έπεσε θύμα της άναρχης ανάπτυξης, με πολυόροφα κτίρια και άλλες εγκαταστάσεις να ξεφυτρώνουν ανεξέλεγκτα. Το 2014, η κυβέρνηση του Έντι Ράμα άρχισε να πιέζει για την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη της ακτογραμμής, ελπίζοντας να τη μετατρέψει σε πόλο έλξης για τους τουρίστες.
«Η Αλβανία βρίσκεται ανάμεσα στις τελευταίες χώρες της Μεσογείου όσον αφορά τα οφέλη που προκύπτουν από τον τουρισμό για την οικονομία της», λέει ο Tare. «Παρόλο που μέρη της ακτογραμμής έχουν καταστραφεί, έχει ακόμη την ευκαιρία να εφαρμόσει μια νέα φιλοσοφία στην ανάπτυξη των παραθαλάσσιων περιοχών, προς ένα περισσότερο βιώσιμο μοντέλο».