Είναι προφανές ότι θα επιβαρυνθούν τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα με κυβισμό 1.200 κ.εκ. έως 1.600 κ.εκ. και εκπομπή ρύπων από 120-160 γρ./χλμ., τα οποία ανάλογα με την εκπομπή ρύπων επιβαρύνονται από 133 έως 272 ευρώ. Στα αυτοκίνητα αυτά, που ουσιαστικά αποτελούν και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς αναμένεται να υπάρξουν αυξήσεις από 100-200 ευρώ, πιθανόν με την αλλαγή των συντελεστών ρύπων.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στα μηδενικά τέλη, τα οποία ουσιαστικά καταργούνται, καθώς θα ισχύσουν για τα αυτοκίνητα με εκπομπή CΟ2 κάτω από 80 γρ./χλμ και όχι τα 100 γρ./χλμ. (Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς με αυτές τις εκπομπές).
Στα σχέδια του υπουργείου είναι να τροποποιηθούν προς τα πάνω και οι συντελεστές για τα τέλη σε αυτοκίνητα που εκλύουν ρύπους από 161 γρ./χλμ και άνω. Αφορούν σε Ι.Χ. νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αλλά με μεγαλύτερους σε κυβισμό κινητήρες και πιο βαριά αμαξώματα. Εκεί προφανώς θα υπάρξουν ανατροπές στα τέλη, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρο το σενάριο.
Στα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας πέραν της πενταετίας, όπου τα τέλη υπολογίζονται βάσει κυβισμού, αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις στα ΙΧ άνω των 2 λίτρων (σήμερα βαρύνονται με τέλη από 660-1.320 ευρώ) σε έναν μέσο όρο 20%, προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων και να χαθούν τεράστια έσοδα. Τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η φημολογία για την επιβολή ενός τέλους ακινητοποίησης 300-450 ευρώ, ώστε να αποτραπεί η… απόσυρση πινακίδων αλλά με τα νέα δεδομένα εάν τελικά επιβληθεί, θα είναι πολύ χαμηλότερο…
Στις μικρότερες κατηγορίες, και μέχρι τα 1.548 κ.εκ. (τέλη από 22-240 ευρώ), αναμένεται να υπάρξουν μικρές μειώσεις (από 5-20 ευρώ), που θα… προκύψουν από αντίστοιχη αύξηση στα τέλη στις κατηγορίες από 1.549-1.738 κ.εκ. και 1.739 κ.εκ.-1.928 κ.εκ. Εκεί η μέση επιβάρυνση υπολογίζεται στα 50 ευρώ.
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Αλλαγές σχεδιάζεται να υπάρξουν και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται σε όλα τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και άνω με συντελεστές 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ με κινητήρες έως 2,5 λίτρα και 13% για οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω.
Στα σχέδια είναι η σύνδεσή του με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου και να ισχύσει για αυτοκίνητα άνω των 30.000 ευρώ με δύο συντελεστές 5% και 10% χωρίς να έχει ακόμη αποφασισθεί ποιο θα είναι το όριο της αλλαγής. Πιθανόν τα Ι.Χ. αξίας άνω των 50.000 ευρώ να επιβαρυνθούν με τον υψηλότερο συντελεστή.
Τι θα γίνει με την απόσυρση
Το πρόγραμμα της απόσυρσης ολοκληρώνεται στις 20 Δεκεμβρίου και μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική συζήτηση για νέα παράταση ή κατάργηση του μέτρου. Οι πληροφορίες θέλουν και εδώ να υπάρχει σύνδεση της απόσυρσης με την τιμή των αυτοκινήτων και να ισχύσει για εκείνα που η εμπορική τους αξία δεν θα ξεπερνά τις 15.000-17.000 ευρώ, που ουσιαστικά αφορά σε μικρά και μικρομεσαία ΙΧ με μικρούς και οικονομικούς κινητήρες. Δηλαδή να δίνεται έκπτωση μόνο γι’ αυτές τις κατηγορίες αυτοκινήτων. Βεβαίως, ορατό είναι και το ενδεχόμενο της κατάργησή της, ελλείψει πόρων…
Πωλήσεις αυτοκινήτων
«Βούτηξε» 17% η αγορά τον Οκτώβριο
«Παγωμένη» η αγορά περιμένει τις εξελίξεις σχετικά με το τι τελικά θα ισχύσει και ποιες θα είναι οι κατηγορίες που θα επιβαρυνθούν συνολικά με τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Οι πωλήσεις το 10μηνο μπορεί να καταγράφουν μια ανεπαίσθητη άνοδο κατά 5,5% (63.170 ταξινομήσεις έναντι 59.847, πέρσι), ωστόσο τον Οκτώβριο κυριολεκτικά κατέρρευσαν… Απόλυτα φυσικό και αναμενόμενο, από μια ανεύθυνη πολιτική σε ένα τόσο σοβαρό τομέα, κάποτε στιλοβάτη της ελληνικής οικονομίας, από μια κυβέρνηση που στο παρά 5΄ φέρνει αλλαγές, χωρίς κανένα σοβαρό σχέδιο.
Ειδικότερα, η πτώση έφθασε το 16,94% (ταξινομήθηκαν 4.986 νέα ΙΧ έναντι 6.003 οχημάτων τον Οκτώβριο του ΄14) και είναι πολύ μεγάλη για να απορροφηθεί από μια αγορά που ακροβατεί από τις κυβερνητικές αλχημείες, το ασταθές πλαίσιο φορολόγησης, τις κλειστές Τράπεζες, αλλά και μια εξασθενημένη οικονομικά μεσαία τάξη…
πηγή: ΗμερησίαΔείτε την επόμενη ή προηγούμενη σελίδα πατώντας τα νούμερα
Σελίδες 1 2