Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι « η πλειοψηφία του υπουργείου δεν σχετίζεται με τη διαφθορά που μάστισε την ελληνική κοινωνία επί δεκαετίες»
Α. Λοβέρδος:Τον Ιανουάριο οι αλλαγές στα δημοτικά
To υπ. Παιδείας δε σχετίζεται με τη διαφθορά
“Το Σεπτέμβριο, θα συγκληθούν όλα τα Συμβούλια της Παιδείας για να καταλήξουμε τον Ιανουάριο στην αναμόρφωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. “δήλωσε στη βουλή ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου για την Ίδρυση Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και άλλες διατάξεις, τονίζοντας:
“Το θέμα που θα μας απασχολήσει είναι οι αλλαγές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Κάτι που δεν ακουμπάει πολύ στην επικοινωνιακή πολιτική και στην επικοινωνία μα που είναι το άλφα και το ωμέγα για την εκπαίδευση. Συγχωρείστε με για το ρήμα εκεί όπου χτίζονται διαμορφώνονται οι χαρακτήρες των νέων Ελλήνων.
Εκεί πρέπει να προσέξουμε και έχουμε ήδη στους τρεις μήνες στο Υπουργείο με τον κ. Δερμετζόπουλο κάποιες εμπειρίες από το πόσο ακριβώς εκτιμάται από το ελληνικό πολιτικό και από το ελληνικό διοικητικό σύστημα σχετικά με την παιδεία η πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Την θεωρώ την πιο σοβαρή βαθμίδα της εκπαίδευσης και δυστυχώς πρώτον δεν απασχολεί συχνά δεύτερον και αυτή καθορίζεται από τις ανάγκες πολλές φορές του εκπαιδευτικού, πολιτικού και συνδικαλιστικού συστήματος και όχι από τα παιδιά. Με αποτέλεσμα παιδάκια οχτώ εννιά ετών να φορτώνονται με πληροφορίες που δεν μπορούν να τις εντάξουν πουθενά και να μην συμπαθούν το σχολείο για να μην πω να μισούν το σχολείο γιατί αυτή είναι η κατάσταση. Χώρες με πολύ καλύτερα συστήματα δε βασανίζουν τα παιδιά μέχρι τις 10 το βράδυ.”
Και επεσήμανε: “ Με αυτό το θέμα θα συγκληθεί και το εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και αυτό το ΣΕΠΟΠ που έχει να κάνει με τους πρώην υπουργούς και όλα όσα Συμβούλια υπάρχουν στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο. Αυτό είναι και το βασικό θέμα του σχεδίου νόμου Δεν ξέρω αν είναι τέτοιο που να μπορεί να εγείρει μεγάλες αντιρρήσεις που να στηρίζουν πολύ επικριτικά λόγια Δεν μου φαίνεται. Η λογική κρίνει τα επιχειρήματά μας. Και η αλληλουχία των επιχειρημάτων και το δέσιμό τους».
Ο κ. Λοβέδρος υπογράμμισε ότι “το υπουργείο Παιδείας σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι καθαρό από θέματα διαφθοράς. Όχι όλο αλλά η πλειοψηφία των θεμάτων του δεν σχετίζεται με τη διαφθορά που μάστισε την ελληνική κοινωνία επί δεκαετίες.”.
Στην ομιλία του ο υπουργός τόνισε:«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ένα μεγάλο Υπουργείο από πλευράς αντικειμένου, με προβλήματα, με εκπαιδευτικούς κακοπληρωμένους με αγκυλώσεις ιδεών, με έκταση που λειτουργεί απαγορευτικά για να είσαι εντάξει στα θέματα που πρέπει και στον χρόνο που πρέπει αλλά είναι ένα υπουργείο σε πολύ μεγάλο βαθμό καθαρό από θέματα διαφθοράς”.
Επίσης τόνισε: “Ο ΥΠΑΙΘ αν και παράδοξο καταλαβαίνει τα θέματα του Υπουργείου όταν φεύγει. Το καταστάλαγμα της εμπειρίας τον βοηθάει να προσεγγίσει τα θέματα καλύτερα μετά τη θητεία του εκεί κι αυτό προκύπτει από την έκταση του αντικειμένου.
Αυτό το καταστάλαγμα θέλουμε να μην είναι προϊόν τηλεφώνου πχ με τον κ. Αρβανιτόπουλο μιλάμε κι έχει την καλοσύνη η να με ενημερώνει όπως κι άλλοι που έχουν εκφράσει τη διάθεσή τους να βοηθήσουν κι από τους δύο πολιτικούς χώρους. Αυτό όμως γίνεται σε προσωπική βάση και για επιμέρους θέματα που θέτει η επικαιρότητα μπροστά. Είναι νομίζω πολύ σωστό όσοι διετέλεσαν Υπουργοί Παιδείας και θέλουν να βοηθήσουν να συγκεντρώνονται δύο φορές τον χρόνο με θέμα συγκεκριμένο και με ημερήσια διάταξη και με όλο το υλικό στην τσάντα τους απλό μέρες πριν και μια παρέμβαση πριν γίνει να έχει τη δυνατότητα το ΥΠΑΙΘ να έχει πάνω στο τραπέζι όχι χαρτιά αλλά μαρτυρίες, απόψεις πολιτικών που πέρασαν από εκεί. Το επιχείρημα μα αφού απέτυχαν είναι πολιτική προσέγγιση. Δεν έχει σημασία επέτυχε κάποιος ή απέτυχε έχει κάτι να σου πει. Έχει τουλάχιστον εμπειρίες και ταλαιπωρίες ειδικά τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να τον ακούσεις. Και του Υπουργείο Υγείας που το αποπειράθηκα αυτό ατύπως η προσέλευση των Υπουργών ήταν αθρόα. Και αυτή η θετική εμπειρία με κάνει να λέω στο ΥΠΑΙΘ και θεσμοθετημένα. Γιατί το ΥΠΑΙΘ λόγω των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ δημιουργεί εύκολες προσεγγίσεις στους Υπουργούς για λόγους επικοινωνιακούς. Να ασχοληθούν με την τριτοβάθμια εκπαίδευση που επικοινωνιακά πουλάει και κάθε μέρα έχουν να πουν κάτι διαφορετικό και να μείνουν στην ιστορία με τον νόμο του τάδε.. Κανένας δεν μένει στην ιστορία αυτές είναι αυταπάτες μη σωφρόνων πολιτικών ανδρών και γυναικών.”
Πηγή: Πηγή