Μετά από δεκαετίες αμφιβολιών, φαίνεται πως πια έφθασε η ώρα που το υδρογόνο θα αποτελέσει βασικό καύσιμο για την ανθρωπότητα, σύμφωνα με κεντρικό άρθρο του περιοδικού Economist.
Η κλιματική αλλαγή, αλλά και η τρέχουσα σοβαρή κρίση της τιμής του φυσικού αερίου και γενικότερα των ορυκτών καυσίμων, που έχει προκαλέσει πανικό στις αγορές και σοβαρές ανησυχίες σε κυβερνήσεις και πολίτες για το ενεργειακό κόστος τον φετινό χειμώνα, καθιστούν πιο επίκαιρο το ρόλο που μπορεί να παίξει το υδρογόνο.
Η χρήση των κυψελών υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργεια με μηδενικούς ρύπους έχει τεράστιες δυνατότητες, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με έναν θερμικό κινητήρα.
Σύμφωνα με το διεθνούς απήχησης βρετανικό περιοδικό, η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση. Οι τεχνολογίες υδρογόνου μπορούν να μειώσουν πιθανώς κατά το ένα δέκατο τις σημερινές εκπομπές “αερίων του θερμοκηπίου” έως το 2050, κάτι που δεν είναι πανάκεια αλλά ούτε αμελητέο.
Παρόλο που το υδρογόνο είναι “καθαρότερο” καύσιμο σε σύγκριση με τη βενζίνη ή το diesel, το αποτέλεσμα του συνδυασμού αποφέρει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όταν καίγεται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν παράγονται άκαυστοι υδρογονάνθρακες (HC), μονοξείδιο του άνθρακα (CO) ή CO2. Aπό την άλλη, παράγονται οξείδια του αζώτου (Nox).
ratpack.gr