Ο ανεφοδιασμός επιβατικών αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων στον αέρα μπορεί να φέρει επανάσταση στις αεροπορικές μεταφορές, μειώνοντας τη συνολική κατανάλωση καυσίμων έως και κατά 20 τοις εκατό, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ζυρίχης (ZHAW) και άλλων οκτώ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.
Η ιδέα πίσω από τους εναέριους ανεφοδιασμούς είναι ότι κατά αυτό τον τρόπο τα αεροπλάνα θα έχουν το πλεονέκτημα της απογείωσης με μικρές ποσότητες καυσίμων στις δεξαμενές, μειώνοντας έτσι το συνολικό βάρος και την κατανάλωση ενέργειας για την απαιτητική απογείωση και άνοδο στο ύψος πτήσης. Στη συνέχεια το αεροσκάφος θα εφοδιάζεται με καύσιμα αφού φτάσει σε ύψος δέκα χιλιομέτρων.
Το σχέδιο, το οποίο βασίστηκε σε υπάρχουσα στρατιωτική τεχνολογία και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ολλανδική Αεροδιαστημική Υπηρεσία, δοκιμάστηκε από την ερευνητική ομάδα σε προσομοιωτές με τη βοήθεια επαγγελματιών πιλότων.
«Προσομοιώσαμε τον ανεφοδιασμό με τον πιο ασφαλή πιθανό τρόπο», δήλωσε ο επικεφαλής του σχεδίου Λεονάρντο Μανφριάνι. «Σε αντίθεση με την πολεμική αεροπορία, οι πιλότοι των εμπορικών αερογραμμών θα μπορούν να πραγματοποιήσουν ανεφοδιασμό στον αέρα χωρίς να χρειάζονται επιπλέον εκπαίδευση», πρόσθεσε.
Οι ανεφοδιασμοί στον αέρα θα πραγματοποιούνται από αεροσκάφη που θα μεταφέρουν αρκετά καύσιμα για τρία με πέντε μεγάλα αεροπλάνα, τα οποία κανονικά κουβαλάνε κηροζίνη ίση με το ένα τρίτο της μάζας τους προτού απογειωθούν. Κατά αυτό τον τρόπο θα μειωθεί όχι μόνο η ενεργειακή κατανάλωση αλλά και οι εκπομπές άνθρακα των αεροπλάνων.
Οι ιπτάμενοι σταθμοί ανεφοδιασμού θα επιτρέπουν επίσης στα αεροσκάφη να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις, συνεισφέροντας έτσι στη μερική αποσυμφόρηση ορισμένων πολυσύχναστων αεροδρομίων, τόσο στο φόρτος εργασίας όσο και στον παραγόμενο θόρυβο.
Πηγή: naftemporiki.gr
Πηγή