Αυτόνομα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να καταστούν σημαντικοί παράγοντες για τη μείωση της ρύπανσης στις αστικές περιοχές μέχρι το 2030, σύμφωνα με νέα μελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Lawrence Berkeley στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Ο στόλος των μη επανδρωμένων ηλεκτρικών ταξί θα μπορεί να παράγει 90 τοις εκατό λιγότερες εκπομπές ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Τα «ρομποταξί» θα ξεπερνούν ακόμη και τα σύγχρονα υβριδικά οχήματα, τα οποία συνήθως παράγουν 82 τοις εκατό λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου.
Σχεδόν η μισή εξοικονόμηση αποδίδεται σε αυτό που οι ερευνητές ονομάζουν «αντιστοίχιση σωστού μέγεθος», δηλαδή την προσαρμογή του μεγέθους των ταξί στις ανάγκες των επιβατών, έτσι ώστε ένας πελάτης να ταξιδεύει σε μικρότερο όχημα σε σχέση με αυτό που παίρνουν τέσσερα άτομα.
Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τις οικονομικές παραμέτρους, θεωρώντας το 2030 ως μία εφικτή ημερομηνία για την έναρξη λειτουργίας των ρομποταξί.
Στα 18.000 χιλιόμετρα ανά έτος, τα ηλεκτρικά οχήματα θα εξακολουθούν να είναι πιο ακριβά από ό,τι τα βενζινοκίνητα.
Ωστόσο, στα 60.000 με 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο, η ενέργεια από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ή ηλεκτρική μπαταρία αποτελεί την πιο αποδοτική επιλογή.
Αυτές οι αποστάσεις δεν είναι ασυνήθιστο να καλυφθούν από ένα ταξί μέσα σε ένα χρόνο.
Αν και η εγκατάσταση αυτόνομης τεχνολογίας θα κοστίζει επιπλέον 150.000 δολάρια, η αφαίρεση του ανθρώπινου παράγοντα θα βελτιώσει περαιτέρω την ενεργειακή απόδοση.
Ο λόγος για αυτό είναι ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπορούν να οδηγούν σε πολύ μικρές αποστάσεις το ένα από το άλλο, ενώ επιταχύνουν και επιβραδύνουν πιο αποτελεσματικά.
Πηγή: naftemporiki.gr