Είναι ωραίο να αγοράζεις κάτι, να το αξιοποιείς στο μέγιστο και να κάνεις με αυτό την καθημερινότητά σου πιο λειτουργική, πιο όμορφη, πιο απολαυστική.
Οι αγορές που τελικά δεν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες μας και αποδείχθηκαν περιττές, έγιναν εξαιτίας παραγόντων που έχουν όνομα.
Ο ψυχολογικός παράγοντας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την τελική μας επιλογή και αξίζει την προσοχή μας.
Υπάρχουν φορές που έχουμε οδηγηθεί σε λάθος αγοραστική επιλογή επειδή δεν την κάναμε την κατάλληλη στιγμή: δηλαδή όταν δεν νιώθαμε πραγματικά έτοιμοι.
Πριν απογοητευτείτε ξανά από κάποια αγορά σας, διαβάστε πότε δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να πηγαίνετε για ψώνια: γιατί λίγο μετά μπορεί να το μετανιώσετε.
1) Όταν είστε πολύ κουρασμένες: Οταν μας κυριεύει η κούραση, τότε η υπομονή χάνεται και η σκέψη δεν έχει τόση διαύγεια. Άρα πολύ πιθανό να κάνετε κάποια άσκοπη αγορά.
2) Όταν είστε πολύ πεινασμένες: Όταν βρίσκεστε σε μια τέτοια κατάσταση, καλό θα ήταν να αποφύγετε το shopping που σχετίζεται με φαγητό. Πιθανότατα, να οδηγηθείτε σε αγορές τροφίμων με υψηλή θερμιδική αξία. Κάτι τέτοιο σίγουρα δεν θα είναι καλό για την γραμμή σας.
3) Όταν δεν έχετε κανένα πλάνο: Κάποιες αυθόρμητες αγορές είναι εύστοχες, κάποιες άλλες όχι. Όταν δεν έχετε κανένα πλάνο και λίστα, πιθανότατα να καταλήξετε σε κάποια αγορά που δεν χρειάζεστε πραγματικά (ιδίως όταν βρίσκεστε στο supermarket).
4) Oταν δεν είστε καλή ψυχολογική κατάσταση (αναστατωμένες, στεχωρημένες, απογοητευμένες): Υπάρχει ένα στίχος που λέει «Την στιγμή που σ’αγόραζα, το κενό μου εξαγόραζα»: οι αγορές δεν είναι η λύση στο συναισθηματικό σας αδιέξοδο. Είναι η συζήτηση με τον ίδιο σας τον εαυτό. Όταν, λοιπόν, τρέφετε τον εαυτό σας με περιττά αγαθά την ίδια στιγμή που το μόνο που σας ικανοποιούσε θα ήταν η ανθρώπινη επαφή, τότε είναι καιρός να επανεξετάσετε αυτήν σας την τακτική.
5) Όταν έχετε καθόλου μετρητά: Τότε είναι πιθανό να προβείτε σε αγορές χρεώνοντας την πιστωτική σας κάρτα περισσότερο από όσο… αντέχει.
6) Οταν αγοράζετε θέλοντας να… ανταμείψετε τον εαυτό σας: Αν κάθε φορά που ακούτε κάτι καλό για την δουλειά σας ή την εμφάνισή σας, κάνετε αγορές για να ανταμείψετε τον εαυτό σας, τότε μάλλον έχετε μια διαστρεβλωμένη εικόνα για το shopping και την αξία του στην καθημερινότητά μας.
bovary.gr