Μόλις το 27% των Ευρωπαίων πολιτών αναγνωρίζουν τον αριθμό για έκτακτη ανάγκη στην ΕΕ
To «Χαμόγελο του Παιδιού» θα συμμετέχει στην καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης 112, με αφορμή την «Ευρωπαϊκή Ημέρα 112» που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Φεβρουαρίου.
‘Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το 112 για επείγουσες ανάγκες, λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1991. Ο αριθμός είναι συνδεδεμένος με τη Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000, τις οποίες συντονίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» (μέλος του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Γραμμής Έκτακτης Ανάγκης ΕΕΝΑ) και είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Lines).
Ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112 δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί σε 24ωρη βάση τους πολίτες σε περιπτώσεις που χρειαστούν βοήθεια. Σε όποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρειαστείτε βοήθεια όπως πχ αστυνομίας, πυροσβεστικής, ασθενοφόρου EKAB ή λιμενικού, καλέστε το 112. Στην τηλεφωνική κλήση θα απαντήσει αμέσως εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο μπορεί να επικοινωνήσει σε μια από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαμο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή με κερματοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση. Ο Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 112 λειτουργεί και στην Ελλάδα για να εξυπηρετεί τους πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα. Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόμη κι αν το δικό σας δίκτυο δεν λειτουργεί σε συγκεκριμένη τοποθεσία, μπορείτε να καλέσετε το 112 αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί με κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μόνο 27% των Ευρωπαίων πολιτών αναγνωρίζουν τη γραμμή 112, ως τον αριθμό έκτακτης ανάγκης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το 70% δεν γνωρίζει καμιά πληροφορία για την ύπαρξη του αριθμού στην χώρα του. Αντίστοιχα, μόνο το 13% των Ελλήνων πολιτών γνωρίζει τη δυνατότητα χρήσης του 112. Με έναν ολοένα αυξημένο αριθμό Ευρωπαίων πολιτών να ταξιδεύουν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από την κοινή ευρωπαϊκή γραμμή είναι εξαιρετικά αναγκαία, αναφέρει ο οργανισμός.
Σε εθνικό επίπεδο, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συντονίζοντας την «Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056», την «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116 000» και την «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης για Παιδιά 116111» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα, όπως είναι η κακοποίηση, η παραμέληση, η εξαφάνιση, η εμπορία, ο σχολικός εκφοβισμός.
Οι Τηλεφωνικές Γραμμές απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, λειτουργούν καθημερινά, δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο και είναι στελεχωμένες από εξειδικευμένο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» δέχτηκε 244.676 τηλεφωνικές κλήσεις με το 39,5% να αφορά καταγγελίες για παιδιά που διέτρεχαν κίνδυνο, η «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» δέχτηκε 6.149 κλήσεις και η «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης για παιδιά 116111» 7.581 κλήσεις.