Τρίτη θέση
Espiral 3500
Javier López-Menchero, Ortiz de Salazar
Ισπανία
Η ανατολική ακτή της Ισπανίας έχει γνωρίσει μια ραγδαία οικιστική ανάπτυξη, η οποία έγινε όμως άναρχα και χωρίς συνολικό όραμα. Οι παραλιακές πόλεις κατακλύζονται από τουρίστες το καλοκαίρι, ερημώνουν όμως τον χειμώνα, και εδώ ακριβώς έρχεται να απαντήσει το κτίριο, το οποίο είναι φτιαγμένο υποτίθεται μέσα σε ένα πάρκο.
Οι δημιουργοί αναρωτιούνται λοιπόν τι είδους ουρανοξύστης είναι αυτός που θα ανταποκρινόταν καλύτερα στην αύξηση των οικιστικών αναγκών. Αναγκών που προκαλούνται αλλά και επικαθορίζονται από την εποχιακή φύση του ραγδαία αναπτυσσόμενου τουρισμού.
Το μοντέλο που κυριάρχησε στους ουρανοξύστες του 20ού αιώνα είναι πλέον παρωχημένο και πρέπει να μεταμορφωθεί, μας λένε, γι’ αυτό και προτείνουν ως απάντηση τη δημιουργία δημόσιων χώρων στην καρδιά του πύργου. Γιατί να μη μιμούνται δηλαδή και οι άλλοι όροφοι όσα συμβαίνουν στο έδαφος;
Αυτό είναι που τους ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο, να φέρουν κοντά δημόσιο και ιδιωτικό χώρο παντού μέσα στο κτίριο, χωρίς να υπονομεύεται όμως η ευαίσθητη έννοια της ιδιωτικότητας.
Τιμητικές διακρίσεις
Pod Vending Machine Skyscraper
Haseef Rafiei
Ηνωμένο Βασίλειο
Μια άκρως αυτοματοποιημένη πόλη στην οικιστική της ζώνη εμπνεύστηκε ο Haseef Rafieri. Το Τόκιο αποτελεί το απόλυτο κέντρο της ρομποτικής και των σύγχρονων τεχνολογιών και η φύση της πόλης έχει μεταμορφώσει τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν οι άνθρωποι με τα μηχανήματα.
Αυτός ο ουρανοξύστης γεννά διαμερίσματα ανάλογα με τη ζήτηση. Στην κορυφή του κτιρίου υπάρχει ένα 3D εκτυπωτής που τυπώνει τα σπίτια, τα οποία ενώ μοιάζουν με μικρά κουτιά είναι πλήρως εξοπλισμένα με όλες τις βασικές ανέσεις για οικιακή ή επαγγελματική χρήση και προσαρμόζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη.
Τα διαμερίσματα μπορούν μάλιστα να μετακινούνται σε διάφορα σημεία του ουρανοξύστη με τη βοήθεια γερανών. Το κτίριο αλλάζει και προσαρμόζεται με την πάροδο του χρόνου και αν κάποιος αποφασίσει να εγκαταλείψει το οίκημα, τότε η δομή του αποσυναρμολογείται και αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση.
Human Castell
Tamin Song, Jin Woo Kuk, Sun Hee Yoo, Bruce Han, Gangmin Yoo, Jun Sun Baek
Νέα Ζηλανδία
Ανιαρά και ξεκομμένα κουτιά δημιουργούν το αστικό τοπίο, χωρίς συναισθηματικούς δεσμούς ή διάλογο μεταξύ τους. Το ερώτημα είναι επιτακτικότερο από ποτέ: πού σταματά η τέχνη και πού αρχίζει η αρχιτεκτονική;
Και παρά το γεγονός ότι είναι διακριτά διαφορετικές, αμφότερες μοιράζονται ένα κοινό και πρόδηλο χαρακτηριστικό: την ικανότητα να προκαλούν συναισθηματικές αντιδράσεις. Το πρόβλημα των σύγχρονων πόλεων είναι το γεγονός ότι η έμφαση στη λειτουργικότητα και την πρακτική έχει αποστερήσει την αισθητική. Τα «μοντέρνα κουτιά» δεν συνομιλούν με κανέναν.
Το Human Castell αντλεί την έμπνευσή του από τους παραδοσιακούς ανθρώπινους πύργους της Καταλονίας, εκεί όπου ομάδες ανθρώπων διαγωνίζονταν για το ποια θα χτίσει το ψηλότερο και πιο περίπλοκο ανθρώπινο οικοδόμημα. Φέρνοντας κοντά αισθητική και τεχνολογία, ο πύργος μοιράζεται ιστορίες σε κάθε όροφό του, οι οποίες ξεχύνονται από τη δομή του κατευθείαν στην πόλη.
Δεν είναι όμως μνημείο ή οπτικό αφήγημα, αλλά μια γέφυρα παρόντος και μέλλοντος που ψάχνει να διηγηθεί τις πανανθρώπινες ιστορίες που έμειναν ημιτελείς. Ή όσες δεν έχουν ακόμα ειπωθεί…
Heal-Berg: Reverse Climate Changing Machine
Luca Beltrame, Saba Nabavi Tafreshi
Ιταλία, Ιράν
Adaptive Capacity: A Socio-ecological Vertical Community in Tanzania
Adriann Jeevananthan
Ηνωμένο Βασίλειο
Mountain Skyscraper in Yosemite
Ryan Ibarra
ΗΠΑ
Giant Sequoia Skyscraper
Ko Jinhyeuk, Cheong Changwon, Cho Kyuhyung, Choi Sunwoong
Νότια Κορέα
Genesis Mars Skyscraper
Arturo Emilio Garrido Ontiveros, Andrés Pastrana Bonillo, Judit Pinach Martí, Alex Tintea
Ισπανία
Wind Skyscraper
Shenghui Yang, Xu Pan, Yue Song, Yingxin Cheng, Binci Wang, Yuerong Zhou, Yaying Zheng, Shiman Wang
Κίνα
City Skyscraper
Jitendra Sawant
Ινδία
Arch Skyscraper
Wenjia Li, Ran Huo, Jing Ju
Κίνα
Δείτε την επόμενη ή προηγούμενη σελίδα πατώντας τα νούμερα