Στην τελική ευθεία έχει μπει η διαδικασία για τον καθορισμό των φετινών τελών κυκλοφορίας. Άνεργοι και χαμηλοσυνταξιούχοι δεν αναμένεται να δουν μειώσεις…
Πολλές ήταν οι διαρροές του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τις βελτιώσεις που θα φέρει στα νέα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο ελάχιστες φαίνεται να είναι οι ουσιαστικές εκπτώσεις και οι ελαφρύνσεις που θα δουν οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Τα κρατικά έσοδα έχουν πάρει την «κατιούσα», και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr, η κυβέρνηση δεν σταματά να αναζητά τρόπους για να εισπράξει περισσότερα χρήματα. Όλα οδηγούν στο ότι, τα ειδοποιητήρια του 2018 θα είναι «ίδια και απαράλλακτα», με τα τέλη του 2017!
Αυτοί που θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, θα είναι οι πολύτεκνοι. Για την ακρίβεια όσοι πολύτεκνοι έχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού. Άγνωστο παραμένει τι θα ισχύσει με τους τρίτεκνους. Το οικονομικό επιτελείο έχει θέσει στόχο είσπραξης τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας 2018.
Αυτά είναι τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας
Οι αλλαγές που εξετάζονται αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα οποία το κόστος των ετήσιων τελών εξετάζεται να υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Κύριο σενάριο παραμένει μέχρι στιγμής η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό, με σκοπό να υπολογίζονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών και όχι ανά 200 που είναι μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ, ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα (1.929-2.357) φτάνουν τα 690 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για παράδειγμα σε αυτές τις κατηγορίες εξετάζει να προσθέσει άλλα τρία κλιμάκια, ώστε συνολικά να υπάρχουν πέντε κατηγορίες τελών.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.
Επίσης ένα άλλο σενάριο είναι στις κατηγορίες 1.072 κ.ε έως 1.548 κ.ε να δημιουργηθούν 4 κλίμακες τελών από δύο που είναι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο για παράδειγμα ανάμεσα στα 135 και 280 ευρώ που καταβάλλονται σήμερα (έτος ταξινόμησης 2006-2010) να δημιουργηθούν δύο ακόμα με 170 ευρώ και 220 ευρώ αντίστοιχα. Στις κατηγορίες 2.358 κ.ε. και πάνω από 4.001 κ.ε. πιθανόν να προστεθούν άλλα τέσσερα κλιμάκια από τρία που είναι σήμερα ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες επιβαρύνσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 31η Δεκεμβρίου 2008 ή την 31η Δεκεμβρίου 2007, το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να διατηρήσει το σύστημα που ισχύει σήμερα. Δηλαδή να υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό τους, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων.
Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τον τρόπο που υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και θα περιλαμβάνουν:
-Αύξηση των κλιμακίων από 11 σε 18
-Αλλαγή τελών κυκλοφορίας ανά 100 κυβικά
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα
Οι πολύτεκνοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας τους να μειώνονται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου τους αλλά και ενδεχομένως με εισοδηματικά κριτήρια. Μειώσεις θα δουν και τα ΑμεΑ, με την έκπτωση να κυμαίνεται από 10% έως 30%. Οι ΑμεΑ ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν ήδη απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας, για ειδικές κατηγορίες αναπήρων. Αφορούν στην πλήρη απαλλαγή σε αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.650 κυβικά. Πιο αυστηρά είναι τα κριτήρια απαλλαγής από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αναπήρων με κινητήρες 2 λίτρων.
Για την πλειονότητα των κατόχων οχημάτων τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι τα εξής:
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 1/11/2010: