Τον κώδωνα του κινδύνου για επερχόμενη απομόνωση των νησιωτών του Βορείου Αιγαίου κρούει ο ΣΥΡΙΖΑ
Τον κώδωνα του κινδύνου για επερχόμενη απομόνωση των νησιωτών του Βορείου Αιγαίου κρούει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά την καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αλλά και τη δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών, από τη διοίκηση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) και της θυγατρικής της «Σι Λινκ Φέρρις» προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
«Όπως είχαμε εδώ και μήνες επισημάνει, οι κυβερνητικές επιλογές στον τομέα της ακτοπλοΐας θα οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια σε αδιέξοδο. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αμήχανο παρακολουθεί τις παραπαίουσες οικονομικά ακτοπλοϊκές εταιρείες με έναν στόλο που έχει σημαντικά μειωθεί και δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία χρόνια, να σύρονται από τον έναν στον άλλο τραπεζικό όμιλο, ζητώντας διαρκώς «ενέσεις» ρευστότητας.
Τρανταχτό παράδειγμα η υπόθεση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία επί μήνες ανεμπόδιστη εκτελούσε πλημμελώς τα δρομολόγια στις γραμμές που είχε αναλάβει, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους επιβάτες, αλλά και στους κατοίκους των νησιών» επισημαίνει ο Νίκος Συρμαλένιος, υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας και βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ:
« Η απόφαση της ΝΕΛ να καταγγείλει μονομερώς τη σύμβαση με το δημόσιο και να προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, χωρίς να είναι γνωστό τι θα γίνει με τα οφειλόμενα δεδουλευμένα των εργαζομένων στην εταιρεία, ήταν αναμενόμενη και αποτελεί την επιβεβαίωση της αποτυχίας του ολιγοπωλιακού καθεστώτος που έχει επιβληθεί στον τομέα της ακτοπλοΐας, καθώς η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που η ακτοπλοϊκή αγορά ανήκει αποκλειστικά στις ιδιωτικές εταιρείες» και προσθέτει:
« Αφού λοιπόν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εισέπραξαν τα οφέλη της θερινής περιόδου, με τα πανάκριβα εισιτήρια, τώρα αποφασίζουν να καταγγείλουν τις συμβάσεις τους, αφήνοντας στη μοίρα τους χιλιάδες κατοίκους. Επαναλαμβάνουμε αυτό που είχαμε πρόσφατα δημόσια καταγγείλει: Ο υπουργός Ναυτιλίας, αν είχε πολιτική βούληση, θα μπορούσε να δώσει λύσεις, ακόμα και στο πλαίσιο του ούτως ή άλλως προβληματικού θεσμικού πλαισίου που ισχύει σήμερα. Εμείς θεωρούμε την ακτοπλοΐα αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό και γι’ αυτό προτείνουμε τη σύσταση του δημόσιου – κοινωνικού φορέα, που με συνεργασία του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης θα αναλάβει κατά κύριο λόγο τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα αγωνιστούμε μαζί με τις τοπικές κοινωνίες για να δοθούν άμεσα συγκεκριμένες λύσεις με ασφαλή, αξιόπιστη και τακτική συγκοινωνιακή διασύνδεση των νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα».
Πρόσφατα ο ΥΝΑ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έδωσε το πάρων σε διημερίδα με θέμα «Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου» που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη.
Έμφαση έδωσε στις δράσεις που υλοποιεί αλλά και έχει προγραμματίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας για την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση των επιδοτήσεων για τις μακροχρόνιες ατελέσφορες συμβάσεις. «Τα χρήματα του ελληνικού λαού να δαπανώνται προς τη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε χαρακτηριστικά και αναφέρθηκε σε μία συγκεκριμένη εταιρεία, τη ΝΕΛ, που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω των οικονομικών της προβλημάτων με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» σημείωσε.
Στη συνέχεια ο κ. Βαρβιτσιώτης στάθηκε στις πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ναυτιλίας για την αναβάθμιση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Ειδικότερα έκανε εκτενή αναφορά στην ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς την ακτοπλοΐα της χώρας και αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρετούν γραμμές. «Πρέπει να βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας για τον σκοπό αυτό» επεσήμανε.
Πηγή: Πηγή