Με τη βοήθεια δύο εξελιγμένων συσκευών εντοπισμού ηχητικών σημάτων θα προσπαθήσουν οι αρχές να εντοπίσουν τα «μαύρα» κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους της AirAsia.
Η επιχείρηση, για τον εντοπισμό των «μάυρων» κουτιών που αναμένεται να ρίξουν «φως» στις συνθήκες της τραγωδίας της πτήσης QZ8501 που χάθηκε βόρεια της Ιάβας, αναμένεται να ξεκινήσουν από τα συνεργεία μόλις το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, μέχρι στιγμής έχουν περισυλλεχθεί συνολικά 16 σοροί και συντρίμμια από τη θάλασσα, αλλά η θέση του κυρίως σώματος του αεροσκάφους δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Στην παρούσα φάση πιθανότερη αιτία του δυστυχήματος θεωρείται η απώλεια στήριξης όταν το αεροπλάνο προσπάθησε να πάρει απότομα ύψος.
Την Παρασκευή, δύο πλοία έφυγαν από το λιμάνι του Πανγκαλάν Μπουν, του Βόρνεο, μεταφέροντας δύο εξαιρετικά ευαίσθητα υδρόφωνα που θα αναπτυχθούν για να βρεθούν οι καταγραφείς του αεροσκάφους. Στα πλοία βρίσκεται και ομάδα γάλλων εμπειρογνωμόνων που παρακολουθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε Airbus (το σκάφος της QZ8501 ήταν Airbus 320-200).
Τα σκάφη είναι σε ετοιμότητα, αλλά οι καιρικές συνθήκες δεν είναι ακόμη ευνοϊκές. Ανάλογα είναι τα προβλήματα και στο σκέλος της έρευνας που διεξάγεται από αέρος: «Ψάχνουμε ανοίγματα στα σύννεφα για να πλησιάσουμε» ανέφερε πιλότος Super Puma που έχει αναπτυχθεί για την περισυλλογή σορών.
«Προσπαθούσαμε την Πέμπτη να περισυλλέξουμε σορό από τη θάλασσα, όμως κύματα που έφταναν τα πέντε μέτρα μας εμπόδιζαν, άλλες φορές βλέπαμε τη σορό κι άλλες την χάναμε» είπε.
Τα συνεργεία ελπίζουν ότι στο σώμα του αεροσκάφους θα βρεθούν και οι σοροί των περισσότερων θυμάτων.
Τι έριξε το αεροσκάφος
Τα μαύρα κουτιά αναμένεται να δώσουν τα κρίσιμα στοιχεία για την εξιχνίαση της αιτίας του δυστυχήματος.
Όσες ενδείξεις υπάρχουν μέχρι τώρα καθιστούν, προς το παρόν, πιθανότερο το ενδεχόμενο πως το αεροπλάνο έπεσε επειδή έχασε στήριξη όταν προσπάθησε να πάρει απότομα ύψος.
Στην περιοχή που πετούσε επικρατούσε κακοκαιρία και, στην τελευταία επικοινωνία με το πιλοτήριο, ο πιλότος είχε ζητήσει άδεια να ανέβει σε μεγαλύτερο ύψος για να αποφύγει σύννεφα στη πορεία του.
Πηγές κοντά στην έρευνα που επικαλείται το Reuters ανέφεραν ότι τα στοιχεία δείχνουν πως το αεροπλάνο έκανε «απίστευτα μεγάλης κλίσης» κίνηση προς μεγαλύτερο υψόμετρο, ενδεχομένως πάνω από τα όρια που άντεχε το συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο πετούσε στα 32.000 πόδια και ο πιλότος ζήτησε να ανέβει στα 38.000 πόδια. Στη συνέχεια, ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για άνοδο στα 34.000 πόδια, αλλά δεν πήρε απάντηση από το πιλοτήριο.