Η υπόθεση Μαντέλ
Ο βετεράνος αμερικανός πιλότος Τζορτζ Γκόρμαν που επιδόθηκε σε πολύλεπτη αερομαχία με ένα ΑΤΙΑ πάνω από τη Βόρεια Ντακότα το 1948 μπορεί να την έβγαλε τελικά καθαρή, αν και δυστυχώς ο συνάδελφός του Τόμας Μαντέλ δεν θα στεκόταν εξίσου τυχερός. Η αεροπορική βάση του Φορτ Νοξ έπιασε στα ραντάρ της κάτι μυστηριώδη σήματα, που ήταν τελικά ορατά και με γυμνό μάτι: μια σειρά από λαμπερά κόκκινα και άσπρα φωτάκια είχαν αγκυροβολήσει στον ουρανό.
Τέσσερα μαχητικά P-51 απογειώθηκαν για να ελέγξουν το αντικείμενο, το οποίο ήταν ωστόσο πολύ ασαφές για να διακρίνουν κάτι οι πιλότοι. Την ώρα που οι υπόλοιποι άλλαξαν την κατεύθυνσή τους για να επιστρέψουν στο σημείο της έρευνας, το αεροσκάφος του Μαντέλ άρχισε να χάνει ύψος, μέχρι που συγκρούστηκε στο έδαφος.
Οι συνωμοσιολογικές πένες πήραν όπως ήταν φυσικά φωτιά καθώς πίστευαν ακράδαντα πως ένα ΑΤΙΑ είχε σκοτώσει τον γήινο πιλότο, αν και η αμερικανική αεροπορία επιδόθηκε στο σκάρωμα μιας ομολογουμένως μακράς σειράς δικαιολογιών που είχαν πάει στραβά στο μοιραίο αεροπλάνο. Από τις καταγραφές των συνομιλιών, ήταν σαφές ότι οι άλλοι πιλότοι δεν μπορούσαν να διακρίνουν τι ήταν αυτό που καταδίωκε ο Μαντέλ, με έναν από αυτούς να τον ρωτά επιτακτικά: «τι στο καλό ψάχνουμε;».
Όσο για τον στόχο του Μαντέλ, η αεροπορία είπε ότι δεν ήταν τελικά παρά ο πλανήτης Αφροδίτη! Για τα επίσημα κυβερνητικά χείλη, τίποτα το περίεργο δεν συνέβη: ο πιλότος κυνήγησε την Αφροδίτη, έχασε τις αισθήσεις του και σκοτώθηκε. Η ετυμηγορία της αεροπορίας ανατράπηκε ωστόσο από επιστημονικά χείλη, καθώς οι αστρονόμοι ανέλαβαν να ενημερώσουν τον κόσμο ότι η Αφροδίτη ήταν εκείνη την ώρα μόλις 33 μοίρες πάνω από τον ορίζοντα, σε τελείως διαφορετικό σημείο δηλαδή από αυτό που πετούσε ο Μαντέλ.
Η αεροπορία άλλαξε την ιστορία της, λέγοντας τώρα πως το αντικείμενο ήταν μετεωρολογικό αερόστατο. Ισχυρισμός που επίσης ανατράπηκε εύκολα, καθώς κανένα τέτοιο μπαλόνι δεν υπήρχε στην περιοχή. Η αεροπορία κράτησε έκτοτε το στόμα της κλειστό, ώσπου να ξεχαστεί τελικά το γεγονός…
Συνάντηση με ένα ΑΤΙΑ
Αυτό που παραμένει ιδιαίτερο στο περιστατικό του Μίλτον Τόρες το 1957 ήταν ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που πιλότος έλαβε ρητά την εντολή να καταρρίψει ένα ΑΤΙΑ! Ο πιλότος υπηρετούσε στη Βρετανία και πετούσε ένα F-86D, την εκδοχή με το ραντάρ του περίφημου μαχητικού F-86 Sabre και ένα από τα πρώτα αναχαιτιστικά εφοδιασμένα με ραντάρ.
Το ημερολόγιο έγραφε 20 Μαΐου 1957 όταν ο πύργος ελέγχου έπιασε ένα ΑΤΙΑ και ξαπόστειλε τον Τόρες να το αναχαιτίσει. Τον διέταξε μάλιστα να χρησιμοποιήσει και τον βοηθητικό καυστήρα του αεριωθούμενού του ώστε να αυξήσει την ώθηση, κάτι που φάνηκε περίεργο στον πιλότο που πετούσε ήδη το αεροπλάνο στα όριά του. Προσεγγίζοντας στον στόχο, κάτι έπιασε στο ραντάρ του και αμέσως ο πύργος ελέγχου του ζήτησε να το καταρρίψει άμα τη εμφανίσει!
Οι διαταγές σόκαραν τον Τόρες για την προληπτική φονικότητά τους, καθώς κανείς δεν ήξερε τι ήταν εκεί στον ουρανό, γι’ αυτό και διευκρίνισε πως δεν επρόκειτο για καμιά φάρσα των ελεγκτών. Αφού επιβεβαίωσε την εντολή, πλησίασε τον ασαφή στόχο και πριν πατήσει τη σκανδάλη, το ΑΤΙΑ εξαφανίστηκε με αστραπιαία ταχύτητα.
Την επόμενη μέρα, τον προσέγγισε ένας μυστηριώδης άντρας και τον πήγε σε ένα γραφείο για ανάκριση. Εκεί ήταν και ο διοικητής της αεροπορικής βάσης, που του είπε να μην αποκαλύψει ποτέ όσα είχαν εκτυλιχθεί την προηγούμενη ημέρα, καθώς ήταν θέμα υψίστης εθνικής ασφαλείας. Ο Τόρες αποκάλυψε τελικά την ιστορία του το 1988…Δείτε την επόμενη ή προηγούμενη σελίδα πατώντας τα νούμερα