Τι προβλέπει το προσχέδιο του Προϋπολογισμού για Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ, Τέλη Κυκλοφορίας, ηλεκτροκίνηση και Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης.
Δύσκολη αναμένεται να είναι η εξίσωση του Προϋπολογισμού 2024 έναντι της αγοράς αυτοκινήτου καθώς όπως διακρίνεται και στο προσχέδιό του η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών εκτιμά ότι θα εισπράξει περισσότερα έσοδα από τον κλάδο!
Βέβαια τα επιπλέον έσοδα θα καλεστούν να τα καταθέσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά και εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις τιμές λιανικής οι οποίες εξακολουθούν να πιέζονται για περαιτέρω άνοδο από τα εργοστάσια παραγωγής.
Το προσχέδιο του Προϋπολογισμού μπορεί να μη εξειδικεύει τα έσοδα ανά κωδικό ωστόσο η γενική εικόνα παραπέμπει σε αύξηση της ρευστότητας των κρατικών ταμείων.
Ειδικότερα τα έσοδα από φόρους αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 62,901 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 1,576 δισ. ευρώ ή 2,6% έναντι του 2023, κυρίως λόγω της προβλεπόμενης μεγέθυνσης της οικονομίας, όπως αντικατοπτρίζεται στις μακροοικονομικές προβλέψεις. Πιο συγκεκριμένα οι Φόροι επί αγαθών και υπηρεσιών προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 35,108 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,401 δισ. ευρώ ή 4,2% έναντι του 2023. Ειδικότερα τα έσοδα από ΦΠΑ αναμένεται να ανέλθουν στα 24,271 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,147 δισ. ευρώ έναντι του 2023 και οι φόροι κατανάλωσης προβλέπονται στα 7,136 δισ. ευρώ και είναι αυξημένοι κατά 28 εκατ. ευρώ έναντι του 2023.
Από φόρους και δασμούς επί εισαγωγών προβλέπονται έσοδα 399 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 20 εκατ. ευρώ έναντι του 2023.
Στους λοιπούς τρέχοντες φόρους όπου περιλαμβάνονται και τα Τέλη Κυκλοφορίας οχημάτων και τα διάφορα μη ταξινομημένα φορολογικά έσοδα προβλέπεται επίσης άνοδος καθώς τα έσοδα θα ανέλθουν στο ποσό των 2,391 δισ. ευρώ έναντι 2,345 δισ. ευρώ αυξημένα δηλαδή κατά 46 εκατ. ευρώ.
Ας ελπίσουμε ότι η άνοδος που προβλέπεται στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού αφορά μόνο τα μη ταξινομημένα φορολογικά έσοδα και όχι τα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς σε διαφορετική περίπτωση εξαιτίας της ανόδου των πωλήσεων οχημάτων με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας κάτι τέτοιο θα σήμαινε την αύξηση των ποσών στα Τέλη Κυκλοφορίας 2024!
Όσον αφορά στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 δεν υπάρχει καμία απολύτως αναφορά στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού 2024 ωστόσο στις Δαπάνες Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) υπάρχει το πρόγραμμα «Ηλεκτροκίνηση – Φορτίζω παντού» για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με επιδότηση μέρους του κόστους αγοράς, εγκατάστασης και διασύνδεσης στο δίκτυο του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) δημοσίως προσβάσιμων σταθμών ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.
Πηγή: carandmotor.gr