Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να “ξεφορτωθεί” τα παλιά αυτοκίνητα. Η αρχή θα γίνει με τα επόμενα τέλη κυκλοφορίας, που θα είναι “τσουχτερά”.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους παλιών αυτοκινήτων θα είναι ακριβότερα από το 2021.
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της ΕΕ.
Η ΕΕ δε θα μείνει, όμως, μόνο στα τέλη. Αυτή είναι μόνο η αρχή.
Προωθείται ήδη μια σειρά μέτρων από το 2020 ώστε να δημιουργηθούν δυνατά κίνητρα στους κατόχους παλιών και ρυπογόνων οχημάτων να τα «ξεφορτωθούν».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός για τα Τέλη στο “Εθνος”:
«Το σύστηµα των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωµατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νοµοθεσίας αναφορικά µε τους εκποµπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαµβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια.
Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανοµής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα µας. Επιδιώκουµε οι αποφάσεις µας να είναι αποτέλεσµα σωστής αξιολόγησης της υφιστάµενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίµησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών.
Ως εκ τούτου, όταν είµαστε έτοιµοι θα προχωρήσουµε στις αποφάσεις µας».
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με το στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν ενώ στα καινούρια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν ενώ αντίθετα και τα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί.
Αναμένουμε, λοιπόν, να μάθουμε τα κίνητρα για να αγοράσουν οι καταναλωτές καινούργιο αυτοκίνητο και να πετάξουν το παλιό.