Πιο «στενό» γίνεται, πλέον, το πλαίσιο οφειλών προς τις εφορίες, αφού πέρα από την εφαρμογή της τροπολογίας για την εξαίρεση των υπόλοιπων δόσεων του ΕΝΦΙΑ και του φόρου εισοδήματος, η πολυσυζητημένη Απόφαση της Κατερίνα Σαββαϊδου περιορίζει ακόμα περισσότερο τα περιθώρια που άφηνε η προηγούμενη Απόφασή της, βάζοντας 3 «κόφτες».
Κατ’ αρχάς, όπως προβλέπει η τροπολογία, στη ρύθμιση δεν μπορούν να υπαχθούν οφειλές που δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι το «σπάσιμο» του απλήρωτου φόρου εισοδήματος και του φόρου ακινήτων μπορεί να υπαχθεί μόνο στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Ο δεύτερος «κόφτης» που περιορίζει ακόμα περισσότερο τις οφειλές που μπορούν να ρυθμιστούν έως και σε 100 δόσεις είναι η… ημερομηνία. Ενώ η προηγούμενη Απόφαση της Κατερίνας Σαββαϊδου όριζε -ερμηνεύοντας διασταλτικά τον νόμο- ότι μπαίνουν υποχρεωτικά στη ρύθμιση οι οφειλές που έχουν βεβαιωθεί έως την 1η Οκτωβρίου και έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ως την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής -δηλαδή, θεωρητικά, έως τις 31 Μαρτίου 2015- η νέα Απόφαση ορίζει ότι μπαίνουν υποχρεωτικά ΜΟΝΟ όσες έχουν βεβαιωθεί και καταστεί ληξιπρόθεσμες ως την 1η Οκτωβρίου. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι όλες οι δόσεις φόρων που έχουν μείνει απλήρωτες από την 1η Οκτωβρίου και μετά μπορούν να υπαχθούν ΜΟΝΟ στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων.
Ο τρίτος «κόφτης» μπαίνει σε όσους μπουν στη νέα ρύθμιση και επιλέξουν συγκεκριμένο αριθμό δόσεων, εκτιμώντας τι ακριβώς τους συμφέρει, αφού, ως γνωστόν, όσο περισσότερες είναι οι δόσεις τόσο μικραίνει το «κούρεμα» στις προσαυξήσεις. Η προηγούμενη Απόφαση όριζε ότι ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει την υπαγωγή του σε άλλο πρόγραμμα με διαφορετικό αριθμό δόσεων για το υπόλοιπο ποσό, αλλά η νέα Απόφαση ορίζει ότι είναι μεν δυνατή η υπαγωγή σε άλλο πρόγραμμα, αλλά με ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ αριθμό δόσεων για το υπόλοιπο ποσό. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι αν ένας οφειλέτης επιλέξει ρύθμιση 48 δόσεων, ΔΕΝ μπορεί να επιλέξει αργότερα την εξόφληση σε 72 δόσεις, αλλά μόνο την εξόφληση σε λιγότερες δόσεις.