Το Facebook δοκιμάζει ένα νέο σύστημα που μπορεί να αποδειχτεί καταστροφικό για μικρές επιχειρήσεις, εκδότες ή καλλιτέχνες, με τους δημοσιογράφους πρώτους να αναφέρουν μεγάλη πτώση στην οργανική απήχηση των σελίδων τους.
Το trial είναι ενεργό σε 6 χώρες στις οποίες σχεδόν όλα τα non-promoted posts έχουν μεταφερθεί σε ένα δευτερεύον feed, αφήνοντας στο κλασσικό feed τα post φίλων και των μελών της οικογένειας αλλά και τις διαφημίσεις. Η αλλαγή δεν μπορούσε να μην γίνει ορατή, καθώς το engagement των χρηστών σε πάρα πολλές σελίδες, εμφάνισε σημαντικές μειώσεις, 60-80%.
Αυτό το νέο σύστημα δοκιμάζεται ήδη στη Σλοβακία, στη Σερβία και τη Σρι Λάνκα, και μετατοπίζει όλα τα νέα post από σελίδες (τα οποία δεν διαφημίζονται) σε άλλη ροή, αφήνοντας την κύρια εστιασμένη αποκλειστικά στο πρωτότυπο περιεχόμενο.
Αν τελικά αυτή η αλλαγή εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα, θα μπορούσε να αποδειχτεί καταστροφική για τις μικρότερες επιχειρήσεις που βασίζονται κυρίως στο Facebook και στην οργανική απήχηση της κάθε πληροφορίας που μοιράζουν, η οποία στην ουσία είναι ο συνολικός αριθμός των ατόμων στους οποίους εμφανίστηκε ένα post χωρίς πληρωμή.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι είτε θα πρέπει κάποιος να σκεφθεί το paid reach, την πληρωμένη δηλαδή απήχηση, είτε το υλικό που ποστάρει θα μεταφέρεται στο δευτερεύον feed, χάνοντας έτσι σημαντικό ποσοστό των χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα του. Μέσα σε μια νύχτα, από την προηγούμενη Τετάρτη έως την Πέμπτη, ένα μεγάλο κομμάτι από τις 60 μεγαλύτερες σελίδες του Facebook στη Σλοβακία είδε τα δύο τρίτα έως τα τρία τέταρτα της φήμης τους να χάνεται, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας CrowdTangle η οποία ανήκει στο Facebook.
Για μεγαλύτερους ιστότοπους, με διάφορους τρόπους επικοινωνίας με τους αναγνώστες τους, αυτή η αλλαγή δεν είχε μεγάλο αντίκτυπο στα νούμερά τους, αλλά δείχνει μια διαφορετική προσέγγιση του κοινωνικού δικτύου για όσους (τελικά) δείχνουν εμπιστοσύνη στα κοινωνικά μέσα.
To Facebook όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωση, προέβη σε αυτή τη δοκιμή γιατί προσπαθεί να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών οι οποίοι ζητούν να μπορούν να βλέπουν ευκολότερα τα posts των φίλων τους και έτσι δοκιμάζει δύο διαφορετικά feed, ένα μόνο για posts από φίλους και οικογένεια και ένα μόνο για τα posts από σελίδες.
Όπως και να έχει, αναμένονται αντιδράσεις από τις μικρότερες και πιο ανεξάρτηρες εταιρείες και όλους τους freelancers δημοσιογράφους και καλλιτέχνες, οι οποίοι θα δουν τα νούμερα της αλληλεπίδρασής τους με το κοινό να μειώνονται αλλά και οποιοδήποτε κομμάτι κέρδους να χάνεται, εκτός φυσικά και αποφασίσουν ότι μια μικρή διαφήμιση μπορεί να αξίζει, τελικά, τον κόπο στο Facebook.
Πηγή: lifo.gr