ΚΟΣΜΟΣ

«Βουτιά» στον κύκλο εργασιών του ΟΛΘ κατά 20,45% το πρώτο εξάμηνο του 2016

Πτώση της τάξης του 20,45% κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ ΑΕ).

Σύμφωνα με την διοίκηση η πτώση οφείλεται μεταξύ άλλων στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 ημέρες, 

Συγκεκριμένα, ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 21,1 εκατ. ευρώ, έναντι 26,6 εκατ. πέρυσι, ενώ πορεία συρρίκνωσης ακολούθησαν και τα κέρδη, με τα προ φόρων να υποχωρούν στα 8,9 εκατ. ευρώ (σ.σ. έναντι 13,4 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2015) και τα μετά φόρων να μειώνονται στα 5,5 εκατ. (σ.σ. από 9,95 εκατ).

Αναλυτικότερα, από τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου, που ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ, προκύπτουν -πέραν των όσων ήδη αναφέρθηκαν- τα εξής:
Μείωση 15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελεί τη βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρίας, στο τέλος του 2016, θα κλείσει στα περσινά επίπεδα.

  • Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που σύμφωνα με τη διοίκηση οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στη μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την πΓΔΜ. Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
  • Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρίας για τη σύνδεση του Λιμένα με την πόλη.
  • Τα έσοδα από τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες.
  • Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρίας μειώθηκαν κατά 18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
  • Η εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 5,83%. Η εταιρεία παρά τις αρνητικές εξελίξεις διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας. Συγκεκριμένα για το Α’ εξάμηνο του 2016 :
  • Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 9.198.348 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,46%.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 10.325.503 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 48,78%.
  • Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8.961.938 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 42,34%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι η εταιρεία αντιμετώπισε στο εν λόγω εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις, που είχαν επίπτωση στα έσοδά της. “Στις 180 ημέρες του Α’ εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον τέσσερις εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. 

Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρίας. Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς την πΓΔΜ δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers” σημείωσε ο κ.Μακρής, ενώ πρόσθεσε ότι για αυτούς τους λόγους διακόπηκε η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.

Κατά τον κ.Μακρή, η εταιρεία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των εξόδων. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του δεύτερου εξαμήνου, συμπλήρωσε, εκτιμάται ότι θα σημειωθεί σημαντική ανάκαμψη της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου άνοδος τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών όσο και της κερδοφορίας.

Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέι Ντάλιο προειδοποιεί για Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου πολέμου που θα περιλαμβάνει…

Ισραήλ: «Εγκαταλείψτε άμεσα την Τουρκία»

Το Channel 12, επικαλούμενο δήλωση της κυβέρνησης, μετέδωσε…

Έφθασε η ώρα…που οι προφητείες των Γερόντων, γίνονται πραγματικότητα;

Γέροντας Αθανάσιος: Την κατάσταση που βιώνει τον τελευταίο…

«Στόχος μας ολόκληρος ο πλανήτης»: Τι έλεγε ο ηγέτης της Χαμάς το 2022

Ο 78χρονος συνιδρυτής της Χαμάς “εκτόξευε” απειλές όχι…

Οι 5 αλλαγές που έρχονται σε συντάξεις – επιδόματα

Οριστικοποιήθηκαν οι διατάξεις του ασφαλιστικού -για την απασχόληση…

Ελαιόλαδο: Πόσο θα κρατηθούν στα ύψη οι τιμές

Ακριβό, τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο, θα παραμείνει…

Λωρίδα της Γάζας: Σκηνές που πραγματικά θέλεις κουράγιο για να τις δεις…

Σκηνές γροθιά στο στομάχι! Βίντεο που ήρθε στο…
contact