Η BMW συνεργάζεται με τις Intel και Mobileye με σκοπό την εξέλιξη αυτοοδηγούμενων οχημάτων και μελλοντικών πρωτοτύπων σε επίπεδο παραγωγής. Οι τρεις ηγέτες από τις βιομηχανίας του αυτοκινήτου, της τεχνολογίας και της υπολογιστικής όρασης (computer vision) και μηχανικής μάθησης (machine learning) συνεργάζονται για να φέρουν λύσεις για υψηλού επιπέδου και πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση στη μαζική παραγωγή μέχρι το 2021.
Το μέλλον της αυτοματοποιημένης οδήγησης υπόσχεται να αλλάξει τις ζωές και τις κοινωνίες προς το καλύτερο. Αλλά ο δρόμος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι περίπλοκος και θα απαιτήσει ολοκληρωμένες λύσεις που ενσωματώνουν νοημοσύνη σε όλο το δίκτυο, από τις κλειδαριές θυρών μέχρι το κέντρο δεδομένων. Οι πάροχοι λύσεων μεταφοράς του μέλλοντος πρέπει να αξιοποιούν τις ραγδαία αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, να συνεργάζονται με νέους εταίρους και να προετοιμάζονται για καινοτόμες ευκαιρίες.
Σε συνεργασία με τις Intel και Mobileye, η BMW θα αναπτύξει τις απαραίτητες λύσεις και καινοτόμα συστήματα για υψηλού επιπέδου και πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση προκειμένου να φέρει αυτές τις τεχνολογίες στη μαζική παραγωγή μέχρι το 2021. Το μοντέλο iNEXT θα είναι το θεμέλιο όπου θα αναπτυχθεί η στρατηγική αυτόνομης οδήγησης του Group. Παράλληλα, θα αποτελέσει τη βάση για στόλους πλήρως αυτόνομων οχημάτων όχι μόνο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, αλλά και σε αστικά περιβάλλοντα εξυπηρετώντας αυτοματοποιημένες λύσεις ridesharing.
Οι τρεις ισχυροί εταίροι πιστεύουν ότι οι τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στο ταξίδι. Σκοπός της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη αξιόπιστων λύσεων για το μέλλον που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να οδηγούν όχι μόνο «χωρίς χέρια» στο τιμόνι, αλλά και «χωρίς μάτια» (επίπεδο 3) και τέλος «χωρίς να σκέφτονται» (επίπεδο 4) μετατρέποντας το χρόνο που περνούν μέσα στο αυτοκίνητο σε ελεύθερο χρόνο ή ώρα εργασίας. Με ένα τέτοιο επίπεδο αυτονομίας, το όχημα, σε τεχνικό επίπεδο, θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το τελευταίο στάδιο «χωρίς οδηγό» (επίπεδο 5) με πλήρη απουσία του οδηγού. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αυτοοδηγούμενους στόλους μέχρι το 2021 και τίθενται οι βάσεις για ένα εντελώς νέο επιχειρηματικά μοντέλο σε ένα συνδεδεμένο, κινητό κόσμο.
Την 1η Ιουλίου 2016, οι τρεις εταίροι συναντήθηκαν στα κεντρικά γραφεία της BMW στο Μόναχο και δεσμεύτηκαν να δημιουργήσουν ένα βιομηχανικό πρότυπο και να ορίσουν μία ανοιχτή πλατφόρμα για αυτόνομη οδήγηση. Η κοινή πλατφόρμα θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 3 έως 5 και θα διατίθεται για πολλαπλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλες βιομηχανίες που μπορούν να επωφεληθούν από αυτόνομα μηχανήματα και πολύ ανεπτυγμένη μηχανική μάθηση.
Οι εταιρίες συμφώνησαν σε ένα πακέτο «παραδοτέων» και «οροσήμων» για τη δημιουργία πλήρως αυτόνομων οχημάτων βασισμένων σε μία κοινή πρότυπη αρχιτεκτονική. Στο εγγύς μέλλον, οι εταιρίες θα κάνουν μία δοκιμή αυτόνομης οδήγησης με ένα πρωτότυπο, υψηλού επιπέδου αυτοματοποιημένης οδήγησης (HAD). Το 2017 η πλατφόρμα θα επεκταθεί σε στόλους με εκτεταμένα αυτόνομα test drives.
Νίκος Τσάδαρης