Το Opel GT Concept θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 86ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου, 2016). Αυτό το πρωτοποριακό σπορ αυτοκίνητο εκφράζει την διάθεση της Opel για καινοτομίες και συναρπαστική σχεδίαση, με έμφαση στα απολύτως απαραίτητα.
Το Concept GT με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος και πίσω κίνηση, είναι άμεσος απόγονος του Opel GT και του Monza Concept. Το νέο αυτό μοντέλο είναι πρωτοποριακό και ταυτόχρονα καθαρόαιμο, απορρίπτοντας κάθε τι που διαταράσσει την καθαρότητά του, καθώς δεν έχει ούτε λαβές στις πόρτες, ούτε εξωτερικούς καθρέπτες ή υαλοκαθαριστήρες.
Το Opel GT Concept θα ακολουθήσει τα βήματα του διάσημου Opel Experimental GT στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το 1965, μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυση του πρώτου στούντιο σχεδίασης από Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Opel παρουσίασε αυτό το υπέρκομψο και εκφραστικό coupé με την αξιόπιστη τεχνολογία του Kadett B στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ωστόσο, δεν ήταν απλά πρωτοποριακό ως το πρώτο πρωτότυπο αυτοκίνητο στην ιστορία από Ευρωπαίο κατασκευαστή. Το GT ήδη ήταν φορτωμένο με καινοτομίες όπως οι αναδιπλούμενοι προβολείς, ενώ από το λεπτό του σχήμα με άριστες αναλογίες, απουσίαζε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Η ασυμβίβαστη φιλοσοφία του Erhard Schnell αποσκοπούσε κυρίως σε ένα πράγμα, να γίνει σχεδιαστική πρόταση. Η αντίδραση του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία με αποτέλεσμα το Opel GT να βρίσκεται στα καταστήματα των διανομέων μόλις τρία χρόνια αργότερα. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, μία επιτυχημένη πορεία, ένας αυτοκινητιστικός θρύλος.
Το GT Concept είναι ένα δυναμικό εργαλείο οδήγησης κάτι που ήδη συμβολίζει και η κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή η οποία χωρίζει το όχημα οριζόντια και ορίζει τις αναλογίες του. Τα χαρακτηριστικά, κόκκινα εμπρός ελαστικά, τοποθετημένα σε ζάντες με σχήμα που παραπέμπει σε roller skates, θυμίζουν τη μοτοσικλέτα Opel Motoclub 500 που ήταν επίσης πρωτοποριακή για την εποχή της και φορούσε δύο κόκκινα ελαστικά το 1928. Πέραν αυτών, το GT Concept δεν έχει πολλούς δεσμούς με το παρελθόν. Το μακρύ καπό, η απουσία πορτμπαγκάζ, η κεντρική διπλή εξάτμιση και ασφαλώς το όνομα, τα πάντα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Εκτός από αυτό, το GT Concept είναι ανεξάρτητο και χωρίς δείγμα ρετρό σχεδίασης.
Βασική καινοτομία του GT Concept είναι οι μεγάλες πόρτες με τα ενσωματωμένα πλαϊνά παράθυρα που πετυχαίνουν μία ομαλή, συνεχόμενη μετάβαση από τις κρυστάλλινες στις μεταλλικές επιφάνειες. Οδηγός και συνοδηγός έχουν πρόσβαση σε ένα απροσδόκητα ευρύχωρο εσωτερικό, πιέζοντας απλά την επιφάνεια αφής στις ηλεκτρικές πόρτες που είναι ενσωματωμένη στην κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή οροφής. Ακόμα και ψηλοί οδηγοί έχουν άφθονο χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας. Οι πόρτες υπερκαλύπτουν σημαντικά τους θόλους των εμπρός τροχών όταν ανοίγουν. Αυτό το πατενταρισμένο μοχλικό επιτρέπει μεγάλη γωνία ανοίγματος και εκπληκτική πρακτικότητα κυρίως σε σχετικά στενούς χώρους στάθμευσης. Επομένως το συμπαγές, σπορ μοντέλο είναι βελτιστοποιημένο για χρήση σε αστικές περιοχές. Δύο κάμερες τοποθετημένες πίσω από τους θόλους των τροχών διασφαλίζουν ασφαλή επόπτευση του περιβάλλοντος χώρου κατά την οδήγηση στην πόλη. Αυτές μεταδίδουν εικόνες σε δύο μόνιτορ δεξιά και αριστερά του cockpit, καθώς η εποχή των εξωτερικών καθρεπτών και των τυφλών σημείων είναι πλέον παρελθόν. Το παρμπρίζ ρέει οπτικά σε μία κρυστάλλινη πανοραμική οροφή που προσφέρει στους επιβάτες μία οδηγική εμπειρία παρόμοια με μοντέλου targa με αφαιρούμενη οροφή.
Το επιμηκυμένο καπό αποκαλύπτει την φιλοσοφία κινητήρα του GT Concept: όπως το πρώτο Opel GT και η Αμερικανική θρυλική σπορ Corvette που επίσης φέρει την υπογραφή της GM έχει κινητήρα τοποθετημένο μπροστά αλλά κοντά στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος, κάτι ιδανικό για σπορ οδήγηση και άριστη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές. Το GT Concept έχει έναν ισχυρό 1.0λτ, 3κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βασισμένο στον υπερσύγχρονο αλουμινένιο κινητήρα των Adam, Corsa και Astra. Ο high-tech βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 ίππους και μέγιστη ροπή 21 χγρμ στην σπορ έκδοσή του. Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό μέσω σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων που ελέγχεται από χειριστήρια στο τιμόνι (paddles). Οι επιδόσεις του διθέσιου αναδεικνύονται από το συνολικό βάρος που κρατήθηκε κάτω από τα 1000 kg. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε λιγότερο από 8’’ και έχει τελική ταχύτητα 215 km/h.
Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του GT Concept είναι οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φλας. Η υπερσύγχρονη τεχνολογία τους προσφέρει μια ιδιαίτερα τρισδιάστατη δέσμη. Η επόμενη γενιά προσαρμοζόμενου συστήματος φωτισμού με πλήρη λειτουργικότητα LED εναρμονίζεται άριστα με αυτή την τεχνολογία. Με το GT Concept λανσάρεται το επόμενο στάδιο εξέλιξης του ευφυούς συστήματος φωτισμού. Η σχεδίαση των φώτων ολοκληρώνεται από την τρισδιάστατη σχεδίαση των πίσω φώτων που κάνουν το νέο GT ευδιάκριτο τη νύχτα.
Νίκος Τσάδαρης