Η Γραμμή 4 θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό και προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ – Το συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει το 1 δισ. ευρώ
Το «πράσινο φως» έδωσε το υπουργείο Υποδομών για την επέκταση της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Η συγκεκριμένη γραμμή θα διέρχεται από συνοικίες που βρίσκονται κοντά στο κέντρο της Αθήνας και σήμερα δεν έχουν πρόσβαση στο μετρό, εξυπηρετώντας μ’ αυτόν τον τρόπο δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.
Μέσα στο φθινόπωρο κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα έρθει στην Ελλάδα να δει τις προδιαγραφές του έργου και τον φάκελο που θα καταθέσει η κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει δανειοδότηση.
Το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 έχει ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 και μπορεί να υλοποιηθεί τα επόμενα χρόνια, ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένονται οι ανακοινώσεις για τα χρονοδιαγράμματα του έργου. Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό και προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ. Το συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει το 1 δισ. ευρώ.
Θα ξεκινά από το Άλσος Βείκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός είναι οι εξής:
– Ευαγγελισμός – Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
– Άλσος Βεΐκου – Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
– Μαρούσι – Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στην Γ` φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Πηγή: Πηγή